Smysl života

13.01.2012 21:20

Hledání smyslu života a názory, co pro Vás smysl života je a co pro Vás znamená...

Diskusní téma: Smysl života

Realita

Pítrs | 15.10.2013

Dokazovat něco co není potvrzeno se nazývá teorie a věřit v něco co nelze prokázat je fanatismus! Navíc, neexistují dva lidé na světě kteří by viděli a vnímali svět kolem sebe stejně. Taky mi není jasné proč se tu bavíte o dobru a zlu a zároveň ho popíráte. Podle mne vždy záleží na úhlu pohledu. Někdo se z nehody poučí a je za ni vděčný a někdo ji bude až do konce života vnímat jako zlo.

Re: Realita

Petr | 19.10.2013

čauko,

děkuji za názor. Trošku mě pobavila (v dobrém) Tvá věta "Dokazovat něco co není potvrzeno se nazývá teorie a věřit v něco co nelze prokázat je fanatismus". Pokud by tomu tak bylo skutečně, pak po světě chodí přes 7 miliard fanatiků, včetně veškeré vědecké komunity i s celou evoluční teorií, která je z hlediska z pohledu empirické vědy neověřitelná a pouhými spekulacemi. 100% si ověřit můžeš to, jestli funguje gravitace, jestli je kov vodivý apod...jakýkoliv světonázor však už stojí na různých předpokladech a zkrátka víře. Musíš zkoumat, co je pravděpdobnější...já nemám víru na to, být nadále ateistou...

Mrkni na tento krátký dokument, jak jsou páni vědci (a pár jejich studentů) v úzkých, když má přijít na nějaký ověřitelný důkaz...

https://www.buh-krestanstvi.cz/news/rozhovory-s-vedci-o-evolucni-teorii-fakta-ci-pouha-slepa-vira-/

Ale to byla jen odbočka k evoluci. Pokud se nepletu, byla to samozřejmě narážka na existenci Boha. No, já (a mnoho významných vědců, včetně většiny zakladatelů moderní vědy vůbec) s existencí Boha neměli ani v nejmenším problém - ba naopak. Ta komplexnost, dokonalost a zázraky vesmíru, života apod. vedou logicky smýšlejícího člověka k jedinému závěru - "za tím musí "někdo" stát". Jistě, je další otázkou kdo či co...ale to není asi na tuto diskuzi.

Toť jenom krátká a stručná reakce. Díky za názor

Existuje něco, co má opravdu smysl?

Velbloud | 01.08.2012

Smysl čehokoli se dá zpochybnit.Zpochybnit můžeme opravdu naprosto vše. Je to určeno mírou svobody, která nám byla dána. Dokonce si můžeme svobodně zvolit, zda budeme plánovitě pochybovači svobody o které hovořím.Když jsem dospěl k tomuhle poznání, ctíc nechtíc jsem musel uznat, že smysl čehokoli v očích svobodomyslného člověka nemusí existovat. Smysl má význam pouze tehdy, když připustíme existenci i jiných lidí, nežli sebe sama. Nemá však smysl debatovat o smyslu s lidmi, kteří jsou sami smyslem vlastní existence.

Re: Existuje něco, co má opravdu smysl?

majkl | 05.08.2012

ano souhlasím. a ještě dodávám, že pokud připustíme existenci Boha, připouštíme existenci někoho, kdo smysl životu dává. život je smysluplný do poslední minuty, pokud věříte v Boha.

Re: Existuje něco, co má opravdu smysl?

Marpefi | 16.08.2012

čau kluci,

ještě by to chtělo nějakého oponenta a bude:)...jinak díky za věrnost:)

Petr

Re: Re: Existuje něco, co má opravdu smysl?

majkl | 20.08.2012

zdravím marpefi, :)

když se bavíme o smyslu, jestli má něco vůbec smysl, tak mi přijde, že třeba tenhle web smysl má. A o tom to je taky, aby člověk něco smysluplného dělal.

Jak řekl pan Werich: "Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je..."

majkl

Re: Existuje něco, co má opravdu smysl?

Dalibor | 03.07.2014

"Zpochybnit všechno" - je mentální úkon, který provádí člověk. Každý člověk má světonázor, a zároveň si vykládá nějak chod a smysl tohoto světa. Nakonec má nějaký závěr o světě, o člověku, o Bohu a něčemu věří.
Zpětně proto můžeme říci - to jak myslíš, odráží nějakým způsobem to, jak vidíš svět a v poslední řadě ukazuje na to, čemu člověk věří. Tedy i tato věta "zpochybnit lze všechno" odráží nějakým způsobem víru svého autora.
Jakou jistotu asi má autor takového výroku?
Jak pevný je jeho svět?
Jak smysluplný je jeho svět?
Jakpak se mu v takovém světě žije?

Naštěstí vše zpochybnit nelze. Pokud bychom praštili autora např. knihou po hlavě s pořádným rozmachem, aby cítil by bolest, pak mu nebudu věřit, když mi bude rozmlouvat můj čin, nebo zpochybňovat svou bolest. Poznání světa, Boha, člověka, smyslu života nekončí mentálními úkony v hlavě!

Smysl života

Martin | 20.03.2012

Dobrý den, v poslední době se sám sebe ptám jaký je přesně smysl života, kam směřuje, co mám v tom svém dokázat? Miluji svět a vše co mi dává, jsem zdravý, finančně zajištěný, v životě se mi daří z části díky Bohu a z části díky mě. Občas Boha požádám o pomoc a jindy mu jí oplatím zase já nějakým dobrým skutkem zde na Zemi - nevím jestli je to takto zcela správně ale myslím, že to funguje a rozumíme si. Jsem pokřtěný a v životě jsem byl vždy na hranici mezi vírou v Boha a vědou. Naplno využívám ve svém životě oba tyto elementy. V posledních dnech mám ale takové obavy co se to děje se světem, jestli zítra nebude hůř? S každým dnem více a více čekám na nějaký zázrak co by zbavil svět všeho zlého. Myslíte si, že zlo začíná vítězit nad dobrem? Děkuji

Re: Smysl života

majkl | 22.03.2012

zdravím Martine,

Dobro nad zlem už zvítězilo. Ježíš je vítězem a už mu to nikdo nevezme. To, co se ve světě děje, vyplývá z toho, že dočasně drží vládu nad světem ten poražený, ten zlý. Výhodou křesťanů je, že na jejich straně je vítěz. Přestože jako křesťan jsem ve světě, kde vládne zlo, mohu být světlem a zvěstovat vítěze, Ježíše. Zároveň vnímám velice jasně, že Bůh mne chrání, zná každý můj vlas.

Z lidského hlediska mne může potkat naprosto to stejné co každého jiného. Vím, že to může Bůh dopustit, viz příklad Joba. Např.mohu onemocnět rakovinou nebo mé dítě přejede auto. Nic to nemění na tom, že můj domov je v nebi a tam směřuji. Nemám mu to za zlé. Má radost je, že mne Ježíš přijal a odpustil mi mé hříchy a mou nedostatečnost. Místo v nebi je připraveno pro každého, kdo se s Bohem smíří ve jménu Ježíše Krista.

Tady na světě neočekávám, že by se něco změnilo k dobrému. Nakonec si můžeme číst, jak předpovídal poslední časy Ježíš. Přečti si třeba Lukáše 17. Ježíš nic dobrého ne zemi nepředpovídá.

Myslím, že pravdivé je rčení: "Usmívej se, zítra bude hůř." :)

zdravím,
majkl

Re: Re: Smysl života

Sara | 03.06.2012

Ahoj Majkle.
Zemrel Jezis na krizi i za nase nemoci?Pokud ano,proc pripoustis tyhle katastroficke scenare?

1 | 2 >>

Přidat nový příspěvek