Věda a Bůh

13.01.2012 21:18

Tato rubrika se zaměřuje na problematiku vědy a vědeckých objevů v souvislosti s existencí Boha křesťanství.

Diskusní téma: Věda a Bůh

Re: Re: Re: Franta

Skeptik | 13.01.2012

Bohužel se mi podařilo nedopatřením smazat. Tak znovu, ale už se mi to nechce psát celé znovu:

Ad 1) pokud pak dělal další zázrak proto aby nevyhynula zvířata která byla na lodi tak je vlastně na tu loď ani nemusel cpát
Ad 2) já vím, že někteří vodní živočichové umí zvládat jak sladké tak slané, ale většina ne
Ad 4) já vím - vaše pořekadlo: "to bůh" - s zemskými si dá práci aby je narval do lodi - takže podmořské narval do ponorky...
Ad 5) to si děláte srandu - jakou rychlostí se pak po potopě ty kontinenty pohybovaly? Protože dneska se pohybují rychlostí pár milimetrů až centimetr za rok (jak kde) a co to dělá to víme - zemětřesení, tsunami, sopky.
Ad 6) asi si myslíte, že jsou jen genetické nemoci - omyl jsou i viry, baktérie, plísně a paraziti - někteří přežijí jen velmi krátkou dobu bez hostitele - ty páry co byly na lodi jich musely být plné - každý druh má opravdu obrovské spousty nemocí - s tak velkým počtem nemocí v těle by v té lodi nevydržely ani den. Prostě v tomhle byl váš "dobrotivý bůh" opravdu tvůrčí - vytvořil jich mraky. No můžete zase použít ten trik - "to bůh"
Ad 3) vy jste to asi nešetl celé, že? o geologii se píše níže

"Sečteno a podtrženo" jak píšete - zdaleka jste se nevyjádřil ke všemu - dokonce tvrdíte, že jste to vyřešil (např. geologii) a přitom nevyřešil

K tomu "to bůh" už jsem se vyjádřil - vypadá to, že si dal úplně zbytečnou práci s nacpáním zvířat do lodě - nacpáním zvířat do lodě se totiž zvířata zachránit nedají (aspoň ne tak jak je to předvedeno v té pohádce). Takže musel dělat spoustu dodatečných zázraků, aby ty zvířata na lodi měly nějaký smysl. Ty zázraky sice v té pohádce nejsou obsaženy, ale je třeba je (člověkem) domyslet, aby to dávalo smysl.

Re: Re: Re: Re: Franta

Petr | 14.01.2012

ad 1)
ano, Bůh má více možností, jak to udělat...můžeme se ptát, proč je nenechal rok levitovat a nadpřirozeně živit nad vodou?

Proč vše nezabil a nevytvořil znovu? atd...ano, technicky to určitě možné bylo, udělal to však takto...tak, jak se rozhodl. Neznám odpovědi na vše "proč" tak jednal...sám Bůh říká, že Jej nemůžeme plně pochopit, ale často nám dává poznat, proč to či ono dělá...a vždy to má smysluplný význam....

ad 2) není argumentem pro to, že se to nijak nestalo...nemluvě o oné slanosti vody apod...viz článek

ad 4) rád bych se držel pokud možno serióznější diskuze a argumentů, ne úskoků...

ad 5) to nevím. Lze to dohledat někde na www.kreacionismus.cz. To, že dnes je rychlost malá neznamená, že dříve nebyla větší...s tímto problémem se věda potýká v mnohých oblastech, že staví své předpoklady na tom, že je rychlost něčeho konstantní...ale mnohdy není...proto vzniká mnoho sporů o interpretace

Za tento argument bych však nedal ruku do ohně, vím jen, že jsem o tom někdy četl a může to být jedna z odpovědí

Ad 6)...nezlobte se, ale nemůžete být pro mě důvěryhodný v tomto tvrzení, když jste používal jako argument nemoci, které vůbec neexistovaly. Stejně jako tato snaha tvrdit, že tyto bakterie měli tito lidé...to víte jak? Víte kolik je možností, kde mohly být? Nemluvě o tom, že mnohé se zcela jistě vytvořily až později? Zde zcela jistě existuje nespočet možností, jak to mohlo být...vy však tvrdíte, jakoby existovala pouze jedna možnost - že byli lidé plni všeho, což prostě podle mého názoru neodpovídá realitě. A i kdybych to připustil, pořád lze počítat s Božím zásahem, rezistencí, silnější imunitou apod...

Ano, lze tedy o tom diskutovat, ale rozhodně tento argument nelze použít jako hlavní "bořidlo" teorie o potopě...to by neprošlo...

ad 3)...tohle byl jeden článek. Existují kvanta dalších článků a vědeckých studií (žel často v AJ). Vy jste tvrdil, že nejsou žádné stopy, toto tvrzení považuji za nesprávné...poctivý hledač si sám ověří...

Takže tímto ukončuji tuto debatu. Asi budete chtít pokračovat, ale vše podstatné jsme si řekli. Vycházíte-li z toho, že vše toto je "pohádka" jak píšete, nepřesvědčí Vás žádný argument. Proto bude lepší, když si vzájemně ušetříme čas.

Pokud budete chtít upřímně hledat pravdu, rád Vám poskytnu nějaké info, odkazy a doporučím odbornou literaturu na různá témata. Pokud však nechcete, je to jistě Vaše volba. Není předmětem této diskuze se hádat.

Nicméně díky za oživení a nastartování diskuzí (to bylo třeba:)

Re: Re: Re: Re: Re: Franta

Skeptik | 14.01.2012

Zdá se že jste mé "Ad 5)" vůbec nepochopil.
Ad 6) to je dobré - odkud víte, že v té době ty nemoci neexistovaly? Takže ty nemoci se potom vyvinuly evolucí? Nu což u virů a bakterií mutace probíhají rychle, ale co ti paraziti - to jsou komplexní tvorové - ty teda bůh nestvořil hned na začátku? Zajímalo by mně, proč to nelze použít jako jak vy píšete "hlavní bořidlo". Vlastně by mně vůbec (mimo téma potopy) zajímalo, proč bůh stvořil tvory jako jsou paraziti. Nebo je podle vás nestvořil a oni vznikli evolucí? Pokud vznikli evolucí, proč jen paraziti? Pokud tedy nezastáváte tu středověkou teorii, že vše špatné stvořil ďábel.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Franta

Petr | 15.01.2012

Odkud to vím? Zkuste si to zjistit sám...pomůžu Vám s jednou nemocí, kterou jste zmiňoval...snad bude pro Vás důkazem za všechny ostatní...

AIDS je nemoc, která je stará sotva 30 let...resp. její první výskyt...zbytek není třeba komentovat...

Jak vznikly? Nevím...degenerace a mutace samozřejmě existují, což není ani v nejmenším důkazem evoluce...

Paraziti mají svoji funkci (mnohdy kladnou). Podílejí se na rozkladu a "reciklaci" biologického materiálu v přírodě. Jejich důležitou funkci by Vám vysvětlil každý biolog (včetně symbiotické výpomoci).

Nicméně jsou tu samozřejmě i druhy parazitů, jejichž existence je na první pohled jenom negativní...nevim...nestudoval jsem parazity nijak podrobně, proto se k tomu nemůžu ani blíže vyjádřit. Nicméně i Bible popisuje skutečnost, že žijeme již v porušeném světě (viz. zabíjení se mezi zvířaty)...proto tato skutečnost možná přispěla i k existenci některých parazitů - ale jak říkám, jsou to mé názory, blíže jsem to nezkoumal a ani to nepovažuju za důležité

Re: Re: Re: Re: Franta

tlapka | 17.06.2014

Všechno je jasné: Bůh udělá zázrak kdykoliv se mu zamane. Logiku v tom nehledejte.

Re: Re: Re: Franta

Skeptik | 14.01.2012

Jsem moc rád, že odkazujete na stránky kreacionismus.cz - je třeba je co nejvíce propagovat mezi věřícimi i ateisty - ukazují totiž (v diskusích pod článkem), kam až může zajít (nejen křesťanský) fanatismus lidí. Kreacionisté tam tvrdí, že všichni hodnostáři katolické církve (včetně papeže) jsou pomocníci satana, že kdo neuznává jejich argumenty (a ty jsou někdy velmi specifické) tak skončí v pekle. Že všichni kdo rozporují jejich argumenty jsou evolucionisté, kteří rozšiřují fašismus, nacismus a komunismus (vše dohromady) a mohou za všechny mrtvé totalitních režimů (to s oblibou tvrdí pan Kábrt - autor stránek). Přitom nejsou schopni podat ani definici slova "druh" - ale přitom tvrdí, že druh se nemění (opakovaně jsou vyzýváni, aby tedy řekli co si pod slovem "druh" představují). Mezi kreacionisty jsou tam i ldé co preferují geocentrismus (názor, že Země je středem vesmíru) - když někdo podá argumenty proti, tak řekne že to neumí rozhodnout, ale že geocentrismus nevylučuje - vlastní argumenty nepředloží. Na položené otázky buď neodpovídají nebo napadají dotazujícího (uvedou například, že dotazující je komunista a citují z Kapitálu).

Re: Re: Re: Re: Franta

Petr | 15.01.2012

Ještě jste zapomněl zmínit desítky/stovky informací o tom, co nejsou schopni vysvělit, pojmenovat, uchopit, dokázat apod. samotní evolucionisté. Jakých omylů se (i tam) dopouští, nebo problémů, se kterými si evoluční teorie neví rady apod. Stejně tak, jako jste vyjmenoval lidi, kteří kreacionismus zastávají (a v co věří), tak můžeme z diskuzí toho webu vytáhnout vyznavače evoluce a smát se jejich bludům, které zastávají...

A co tím dosáhneme?

Ano, lidé, kteří věří kreaci mají mnoho různých pohledů na některé věci, ale je to jiné u ateistů a evolucionistů? Ba naopak...To, jestli má někdo takový nebo makový názor neovlivňuje existenci určité pravdy. Netvrdím, že souhlasím s každým člověkem, který na ten web přijde... Vaše zevšeobecňování "kreacionisté tam tvrdí" není korektní. Obecně kreacionisté (já také) neuznávají třeba Vámi zmiňované katolické pojetí kreace (tedy uznání evoluce), ale jsem přesvědčen, že rozhodně není pravda, že "všichni" tvrdí, že půjdou do pekla...účelově mlžíte a zkreslujete informace.

Stejně tak jako tvrzení o komunistech, fašismu apod...s těmito debatami jsem dobře obeznámen a hlavní myšlenka autora je v tom, že evoluční myšlení je přímo zodpovědné a podepsalo se na zvěrstvech, které tyto ideologie způsobilo...na toto téma se tam diskutuje často a jakkoliv to autor stránek někdy hrotí, neoznačuje lidi/diskutující za fašisty, ale evoluční víru, která tomu silně dopomohla...

Takhle bych mohl pokračovat. Doporučuji si tedy dát pozor na to, jak interpretujete fakta...

Zaměřme se pokud možno na argumenty, ne odvádění pozornosti mlžením...

Re: Re: Franta

Velbloud | 18.01.2012

Plně s tebou souhlasím. Celosvětová potopa a Archa je snad jedna z největších kravin v bibli...Na netu je toho spousta ...

Je, ale to asi nebude vědecký důkaz?! Nebo ano?
Velbloud Jarda

Re: Re: Franta

Láska | 02.06.2014

to jsou všechno jen lži od Satana. Potopa byla, archa také a není to kravina a vyvrátit se to nedá. Vědci naopak potopu potvrzují a to i ti nevěřící. Máš jen zaslepené oči Satanovými bludy a hříchem- nechceš se vzdát života v hříchu a hledáš jen výmluvy abys nemusel uznat svůj hřích, pokořit se před Bohem a přijmout Jeho lásku a odpuštění. Největší boj je boj s vlastní arogancí-vzdát se hříchu, lásky ke světu a sebelásky a sobectví a milovat Boha a bližní (ostatní lidi). Bůh tě miluje a dal ze tebe Syna-Ježíše Krista. Prosím zkus řící: Bože, jestli jsi, dej se mi poznat. AMEN. Bůh ti žehnej!

Re: Franta

Velbloud | 18.01.2012

Milý Franto, domnívám se, že sem můžeš svobodně napsat komentář ke kterémukoli tématu si vybereš. Stačí přece napsat, tam a tam se píše, že tohle a tohle je tak a tak, ale já se domnívám nebo já tvrdím, že pravda je taková a taková. Založíš tím diskuzní téma a pokud bude někdo, kdo s tvým názorem souhlasit nebude, ozve se. Takže si myslím, že zde můžeš diskutovat o kterémkoli problému náboženství nebo ateismu, tedy víry. Velbloud Jarda.

<< 1 | 2 | 3 | 4 >>

Přidat nový příspěvek